Wanderlust: Portovenere

1.3.17


November vorig jaar schreef ik "stay tuned voor meer over het mooie Italië", inmiddels 5 maanden geleden! Oké ik kan dus wel zeggen dat het veel te lang geleden is dat ik voor het laatst iets geplaatst heb op mijn blog. What happened? Kort gezegd: life (en dan vooral de niet zo leuke aspecten). Nu is het tijd om weer wat dingen op te pakken waar ik blij van word (: ...en dat is fotografie! 

Dus laten we terug gaan naar eind september, dag 2 aan de Westkust van Italië. Na een hele dag hebben lopen te lopen in de dorpjes van Cinque Terre wilden we iets rustiger aan doen. Het eerste goede besluit van die dag was om de boot te pakken vanuit La Spezia naar het even verder gelegen Portovenere, daarbij waren we namelijk gelijk af van die bewolking en wachtte ons een prachtige zonnige dag (yes en ik heb mijn bikini mee, check!). We hadden verwacht te struikelen over de Japanners met iPad en selfiesticks, maar eenmaal aan wal viel de drukte reuze mee. Lekker rustig aan dit leuke stadje met gezellige straatjes verkennen dus. 


Als je de hoofdstraat van het stadje volgt kom je vanzelf uit bij The Church of St. Peter (ik lees ook net dat het een kerk was, lang leve Wikipedia) waar vandaan je een prachtig uitzicht hebt over de baai en kustlijn.


Van al die zon krijg je dorst, dus tijd voor een cocktail op het terras aan de baai. En ik greep gelijk de kans om mijn bikini aan te doen, want vanaf het terras zag ik mensen vanaf de rotsen in de baai duiken. Na enig getwijfel besloot ik dat ook maar eens te doen en dat was het zeker waard! Nog een goed besluit van deze dag (:


Naast zeesterren in het water zie je op straat best veel katten en honden, toevallig had ik er een paar voor mijn camera. Bij de aanblik van onderstaand huis moest ik alleen even twee keer kijken, er staat een paard in de gang!? Of is het een kalf...o nee het is een reusachtige hond HAHA.


Nadat ik weer uit de baai was geklauterd, werd het weer eens tijd om wat te eten, pizza it is! (tsja we zijn toch in Italië, niks mis mee) Snel om mee te nemen, want de boot lag alweer op ons te wachten.

Ben je toch aan de Westkust ga dan zeker ook naar Portovenere. Het stadje is bereikbaar vanaf meerdere havens. Aangezien wij verbleven in La Spezia vetrokken we vanaf daar, een retourticket kost €10,-
Zodra de boot de baai van Portovenere nadert, schitteren de gekleurde huisje je vrolijk toe. Het is net als de foto's die je ziet alleen dan nog mooier. Je kunt je hier wel een dagje vermaken. Vooral als het mooi weer is en je rustig aan wilt doen, is zwemmen in de baai een must (:

Voor meer foto's, klik hier.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Zo mooi he Portovenere .. prachtige foto's ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaah zo'n fijne sfeer!Italië is zo'n mooi land :) :) Goed dat je weer terug bent, hou dat vast! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt één van mijn favoriete landen! :D Haha ik ga mijn best doen om het bloggen weer met regelmaat terug te brengen ^^

      Verwijderen

Subscribe