Wanderlust: Lerici

12.3.17


Dag vijf in Italië, de zon is weer terug, gelukkig! Zaterdag sla ik dus over aangezien dat een behoorlijk saaie dag was met veel regen. We zijn daarom ook in La Spezia gebleven en hebben wat in de stad rondgelopen om vervolgens 's middags een tijdje in het appartement te blijven aangezien het zo hard regende...ik zei het al: saai. Snel overslaan dus.

Gelukkig was zondag een stuk beter, de dag deed zijn naam eer aan, hallo zon! Op advies van de verhuurster van het appartement besloten we de bus richting Sarzana te pakken. Weer eens wat anders tussen de locals hobbelend naar de eindbestemming. Leuke manier ook om nog meer van de omgeving te zien.

Eenmaal in Sarzana was het een heel gezoek om het centrum te vinden, het stadje was helemaal niet toeristisch namelijk, geen kwestie van de Japanners met iPad volgen. Na wat aanwijzingen van een Italiaan kwamen we volgens mij in het centrum aan, daar twijfel ik nu nog steeds over. Het viel dus nogal tegen.
Om toch niet helemaal het idee te hebben dat we voor niks gekomen waren, besloten we even wat te drinken bij een café op het terras...tussen de brutale duiven. De duivenschijt zat nog net niet op ons hoofd haha. Italiaanse mannetjes die met een bezemsteel achter die duiven aanrende zorgde dan wel weer voor wat leedvermaak haha (helaas heb ik hier geen foto van).


Op de heenweg kwamen we met de bus door een heel leuk kustplaatsje, Lerici. We besloten hier uit de bus te stappen. Twee dagen geleden waren we nog aan de overkant van de Golf van La Spezia (zo wordt de baai genoemd die voor de stad ligt waarin wij verbleven), in Portovenere. Lerici ligt dus gewoon aan de overkant! (:
Er was hier in ieder geval meer te beleven, we kwamen al snel op de markt terecht met heel veel schoenen. Damn en die kon ik natuurlijk niet kopen, want dat paste niet in de koffer *huil huil* want hallo Italiaanse schoenen. Snel ons verdriet weg eten met een Italiaans broodje haha.


Daar in het midden tussen die rotsen ligt dus Portovenere. We hebben een tijdje aan de boulevard gehangen, pal in de zon, warm! Maar heerlijk genieten en bruin worden (daar verlang ik nu ook wel weer naar, ik kan wel wat kleur gebruiken :0).


's Avonds hebben we aan de haven gegeten waarbij ik een tafel vol voedsel bestelde, dat wist ik zelf alleen niet. Ik dacht lekker parmaham met meloen! Dat is natuurlijk wat weinig als avondeten dus ik bestelde er nog een brood bij. Toen de serveerster het eten kwam brengen, dacht ik prima dit ga ik wel op krijgen. Een paar minuten later kwam ze echter terug met nog meer brood! Bleek dat er sowieso al brood bij die parmaham zat...oepsie! ^^ Brood anyone? Waar zijn die duiven als je ze nodig hebt...

Kortom, Lerici is zeker een aanrader, het stadje is makkelijk te bereiken met de bus vanaf La Spezia. Dit kost geen drol, in verhouding met Nederlandse tarieven ;) Ik zou het wel combineren met bijvoorbeeld een ander stadje of een bezoek aan het strand, want een hele dag Lerici...daar is het wat te klein voor.

Oja voordat ik het vergeet, nog wat foto's van onze kamer. Zeker een aanrader om te verblijven in het Atmosfere Guest House - 5 Terre e La Spezia! (: De kamers zijn ruim, luxe en de verhuurster is vriendelijk. En je krijgt elke dag Italiaanse koekjes en koffie, jeej!


Voor meer foto's, klik hier.

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ohh ik heb nu zoveel zin om naar Italië te gaan! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje (: en Italië is altijd een goed idee hihi.

      Verwijderen
  2. Het is voor mij al lang geleden dat ik naar Italië ben geweest. Lerici lijkt me een heel mooi gebied om nog eens te verkennen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow zie er geweldig uit, zou ik binnekort samen met mijn verloofde ook wel eens willen doen. Ik blijf je volgen,

    Alvast dank vor de inspiratie !

    groetjes

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed idee Karen haha ;) Leuk om te horen dat je wat inspiratie vindt op mijn blog (:

      Verwijderen

Subscribe