Wanderlust: Cinque Terre

7.11.16


Eind september was het dan eindelijk zover, mijn zomervakantie naar Italië kon beginnen! Bestemming: Cinque Terre en omgeving. Maanden van te voren had ik mij al lopen vergapen aan al die prachtige foto's en mijn handen gingen bij het naderen van de vertrekdatum steeds meer jeuken om zelf foto's te maken van dit prachtige land (: Natuurlijk ging het niet alleen om het maken van foto's, kom maar door met de pasta, pizza, koffie, gelato, prachtige natuur en zon!

Woensdag in alle vroegte rolde ik, met een klein beetje zenuwen, mijn bed uit. Snel de laatste dingen in de koffer en wachten op Arzu. We deelden samen een koffer en toen ook zij haar spullen in die bewuste koffer had gegooid, begon de stress. De koffer was te ZWAAR, hoe dan?? Zoveel hebben we niet mee (de koffer was al zwaar van zichzelf), hoe gaan we dit doen, kunnen we onze boeking nog wijzigen, we moeten NU weg, straks staan we in de file, kortom: chaos. In een helder moment besloot ik mijn mini koffer uit de kast te trekken en mijn meuk daarin te gooien. Oké nu moet het lukken, snel snel snel alles in de auto pleuren en gaan met die banaan. Ik word er weer moe van als ik er nu aan terug denk HAHA. Na nog wat stress in Eindhoven bij het vinden van de luchthaven kwamen we uiteindelijk ruim op tijd aan. Zucht, deel 1 zit er op.

We vlogen naar Pisa vanwaar we met de trein verder reisden naar La Spezia, een stadje net buiten Cinque Terre. Om 17.30 uur waren we eindelijk in ons 'hotel' (Atmosfere La Spezia), de kamers bevonden zich op een verdieping in een groot appartementencomplex, de gastvrouw was super behulpzaam en de kamers top. Na alles in onze kamer gedumpt te hebben, was het tijd om te eten. Uiteraard begonnen we met pasta. Wat zijn die Italianen toch relax, we hebben een uur moeten wachten op de rekening HAHA. Uhhm willen jullie geen geld? Ik heb me al snel (poging tot) overgegeven aan die relaxte sfeer, zelf had ik bar weinig voorbereid voor de reis (lees: normaal zoek ik treintijden op, verslind ik de reisgidsen en plan ik alles nogal strak) ...

De volgende ochtend vertrokken we op tijd, maar niet extreem vroeg. Cinque Terre here we come! O wacht is dit de rij voor de kaartjes?? (ik haat wachten) Hadden we die kaartjes gisteren nou maar gekocht. Maar let it go, waarom de stress, we waren alsnog om 11.00 uur in het eerste dorpje. CALM DOWN Rebecca ^^

Monterosso al Mare 
We besloten van boven naar beneden te reizen, dus begonnen we bij het meest Noordelijke dorpje. Met de trein is dat maar een halfuurtje vanaf La Spezia en tussen de dorpjes zelf zit je vaak 5 a 10 minuten in de trein. Vanaf het station in Monterosso stap je vrijwel direct de boulevard op, dat was dan ook het moment dat ik verliefd werd op de plek. Hallo zee, hallo zon en hallo PRACHTIG uitzicht <3


Via een tunnel kom je uiteindelijk in het dorpje Monterosso, je vind er super leuke straatjes, een prachtig zwart/ wit kerkje en vele restaurantjes. Het beste uitzicht op het dorpje vind je als je het pad (trappen) op loopt richting Vernazza.


Vernazza 
Het tweede dorpje is al net zo mooi, wederom kijk ik mijn ogen uit. De gekleurde huisjes geven alles zo'n vrolijke uitstraling. Het vakantiegevoel is nu volop aanwezig...het prachtige weer (26 graden) zorgt ook voor vrolijke gezichten bij ons hihi. Het is ondanks de periode nog altijd druk met toeristen in de smalle straatjes, maar heel vervelend is het niet. Onderweg naar de haven komen we nog een 'verborgen' strandje tegen wat bereikbaar is via een tunnel door de rotsen. 


Ik val van de ene in de andere verbazing, wat is het hier prachtig! Ik kan niet geloven dat ik er echt ben en nu kan ik nog steeds niet geloven dat ik dit met mijn eigen ogen heb mogen zien als ik mijn foto's bekijk. *hier zit een gelukkig meisje hihi*


Het mooiste uitzicht op het dorpje heb je hier vanuit de haven, je kunt hier als het ware het water in lopen. Ik heb echter gelezen dat het uitzicht nog beter is vanaf het wandelpad dat richting Corniglia loopt, maar dat hebben wij niet gezien. Wij besloten hier lekker een pizza to go te halen en even op een terrasje te hangen (:


Corniglia
Enn door naar het middelste dorpje, tevens het kleinste en ik vond dit de minst leuke. Misschien hebben we het niet goed kunnen zien. We besloten eerst het pendelbusje naar het centrum van Coniglia te nemen, alternatief: 365 treden omhoog! Het enige dorp dus dat niet direct aan zee ligt, maar op een 80 meter hoge rots. 


Manarola
Toen we op de trein stonden te wachten op het station van Corniglia begon de zon al wat meer richting de zee te zakken. Dit zorgde in Manarola voor prachtig licht, lange schaduwen en een mega super mooi uitzicht (nauwelijks vast te leggen op camera ^^) Onder het genot van een gelato bekeken we de zonsondergang (: Het mooiste uitzicht hier is ook weer vanaf de haven, je kunt hier de trap op lopen langs de rotswand. Fantastisch uitzicht op zee ook <3


Riomaggiore
Het laatste dorpje! Opeens werd het heel snel donker, dus dat werd soort van snelwandelen naar de haven om nog een laatst glimp van de gekleurde huisjes te kunnen zien en natuurlijk de zonsondergang. De sfeer was ook hier weer fijn, mensen die aan het zwemmen waren, lekker met pizza en wijn op de rotsen van het uitzicht aan het genieten waren en oude hang-Italianen die de dag aan het bespreken waren. Fantastisch (:


Dus dat waren de vijf dorpjes van Cinque Terre. Staat dit gedeelte van Italië nog op je travel wishlist? Ga er dan zeker heen! (:
Ik zou er niet in het hoogseizoen heen gaan vanwege de drukte (zelfs eind september/ begin oktober was het er nog druk) en de warmte...het naseizoen is dus de ideale reisperiode. Wij hadden alsnog geweldig weer!

Mijn favoriete dorpje? Ik denk toch wel Monterosso, ik ben er zelfs twee keer geweest. Op de dag voor vertrek wilde ik nog graag een dagje relaxen, je kunt hier heerlijk op het strand liggen en van het uitzicht genieten. Ik heb iets met dat heldere blauwe water en rotsen in de zee <3 Tel daar dobberende vissersbootjes, lekker eten, zon en een fijne sfeer bij op en het feest is compleet.

Wat betreft het verblijf, het is een aanrader om net buiten de vijf dorpjes een hotel te boeken. In de dorpjes zelf is dit veel duurder. Wij verbleven in La Spezia vanwaar je makkelijk de dorpjes in een dag kunt bezoeken en de rest van de omgeving is ook goed te bereiken met de trein of boot. Koop een Cinque Terre kaart (€16) op het station en je kunt de hele dag tussen de vijf dorpjes reizen.

Zoals ik al zei, is La Spezia een prima uitvalsbasis, zo bezochten wij Portovenere, Lerici en Florence. Stay tuned voor meer over het mooie Italië! (:

Voor meer foto's, klik hier

You Might Also Like

12 reacties

  1. nice :)
    was inderdaad prachtig trip

    A.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtige fotos's!
    Misschien heb ik het gemist maar hoe lang zijn jullie gebleven? 5?
    Wel fijn dat jullie op een centraal plek zaten zodat je niet elke keer van hotel moet verwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Marlies! (: O dat heb ik er helemaal niet bij vermeld haha...wij zijn 7 dagen gebleven (:

      Verwijderen
  3. Nog nooit geweest maar wat ziet het er prachtig uit! Mooi vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik zeg zet het op je wishlist haha...echt een aanrader. Italië is sowieso prachtig ^^

      Verwijderen
  4. Alle vijf dorpen op een dag? Dat moet een intensieve dag zijn geweest :) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja intensief was het wel, maar goed te doen! Thanks! (:

      Verwijderen
  5. Oh, wauw. Hier wil ik zo graag ook eens naartoe. Ziet er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Een echte aanrader, sowieso die hele omgeving. Er volgen nog meer foto's, maar het uitwerken heeft wat vertraging opgelopen haha.

      Verwijderen
  6. Twee maanden later maar ik vroeg me ineens af hoe het met je blog ging haha...

    Wauw wat een mooie foto's!! Echt heel gaaf :) Ik dacht echt even dat ze analoog waren maar als ik naar Flickr kijk zijn ze gewoon digitaal. Hoe dan ook heel mooi! Cinque Terre staat ook nog op mijn lijst :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nou heel veel gebeurd er momenteel niet met mijn blog...er komen nog meer foto's van Italië. Wil het echt weer oppakken!

      Dankje hihi...zien ze er zo analoog uit dan? (:

      Verwijderen
  7. Dit is echt een bucketlist dingetje, lijkt mij zo mooi! Je hebt prachtige, sfeervolle foto's gemaakt! Ik droomde gewoon even weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe